tisdag 26 april 2011

Lego

Jag läste idag i SvD om hur LEGO har gått ihop med Hollywood. Detta innebär i praktiken att Lego nu börjar tillverka gubbar och klossar med ett färdigt tema, exempelvis Pirates of the caribbean-Lego. Gubbarna blir då färdiga karaktärer och bitarna anpassade efter sjörövartemat. Det här har Lego dock gjort en gång innan, och då var det Star Wars-Lego.
Jag tror nästan att jag börjar bli lite gammal, för min första reaktion på detta var: "Nej, förstör inte Legot!" Jag minns hur jag när jag var liten (Ja, okej då. jag kan fortfarande tycka att det är väldigt kul) satt med min storebror bredvid den enorma legolådan och byggde upp städer, fotbollsstadion, bondgårdar och parker. Och detta gjorde vi enbart med de vanliga klossarna. Jag tror att Lego är ett väldigt stimulerande och utvecklande för barn, man får lära sig att tänka själv och att se nya möjligheter. Detta tror jag att man tar bart lite av när man redan från början sätter in Legot i en story.
Men jag har som tur var hittat en leksaksaffär som säljer orginal-Lego, en hel hink med klossar precis som när jag var lite. Tyvärr är det inte riktigt de "rätta färgerna", utan även grönt, rosa, och brunt istället för vitt, rött, gult, blått och svart. Men man kan inte få allt.
Det får nog bli att ta en sväng till den affären så fort jag är tillbaka i Skåneland igen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar