onsdag 28 april 2010

Tre år...

Nu har jag snart gått tre år på gymnasiet, tre år som både gått snabbt och långsamt på samma gång.
Jag har många gånger under årens lopp längtat till studenten och tyckt att det är alldeles för lång tid kvar. Men nu när vi snart är där så tycker jag att det är alldeles för kort tid kvar.
För nu i år, efter tre år med samma klass har jag insett att jag bara känner några få i den. Jag har även insett att det finns många i klassen jag skulle vilja lära känna bättre. Varför tog jag aldrig chansen till det under dessa tre år, varför insåg jag det aldrig tidigare?
Hur konstigt det än låter så kommer jag sakna människor som jag knappt känner.

Men det är inte bara ångest över att ha gått miste om en/några potentiella vänskaper.
Det är även det att vännerna som man har kommer spridas för vinden om bara några månader. Tillsammans med dem har jag upplevt många fina saker och haft väldigt roligt med. Men om några månader kommer vi allihop sitta i varsitt studentrum spridda över Sverige eller kanske till och med utomlands.


Detta låter helt knäppt, men jag vill inte ta studenten. Inte än i alla fall, tiden går på tok för fort. Om det är någon som har en tidsvändare där ute, så ge den till mig. Det finns så mycket som jag vill hinna med och så mycket som jag vill uppleva igen :)

3 kommentarer:

  1. Ja herregud vad det går snabbt nu! Man vill inte skiljas från er, även om man vet att man kommer hålla kontakten! Usch, extreeeemt många tårar den 4:e juni kan jag ju säga!

    SvaraRadera
  2. Verkligen, vattenfast mascara bör inhandlas ;P

    SvaraRadera
  3. Haha, aaa verkligen! =P

    SvaraRadera