söndag 2 maj 2010

Min mobil

Min älskade mobil, en nokia 1650, gav helt plötsligt upp för typ 2 veckor sedan. Den gick inte längre att ladda och livet höll sakta men säkert på att försvinna ur den. Det kändes väldigt jobbigt då vi varit med om mycket tillsammans. När jag insåg att det inte fanns något jag kunde göra tog jag det stora beslutet att det var dags att gå vidare och köpa en ny. Att jag hade funderat på att köpa en ny tidigare ignorerade jag just då, visst ville jag köpa en ny någon gång. Men inte under dessa förutsättningar.

Okej det kanske var lite för dramatiserat, men mobilen var i alla fall död och jag behövde en ny. Jag kollade runt och beslutade mig tillslut för en Samsung C5130.

Beställde den för 12 dagar sedan, leveranstiden skulle vara på ungefär 3 dagar. TRE dagar alltså. Efter typ en vecka utan att att den fått statusen "skickad" så mailar jag dem och frågar om jag inte borde få min mobil snart.
Svaret som kommer då är "Vi är just nu på beställningar inkomna 8/4.".

Suck. Det betyder att jag får dras med en gammal Nokia 3310 ett tag till. Visst det är ingen dålig mobil, men lite pinsamt bara. Min programmeringslärare fick syn på den och drev sen med mig i 10 min bara för det. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar