måndag 8 november 2010

sunday bloody sunday

Har jag sagt att jag hatar söndagskvällar?!

Denna var värst hittills. Igårkväll/natt när jag kom med bussen till Lomma och skulle ta min cykel och trampa hem, så inträffade det ena efter det andra.
23.20 Kliver av bussen i ett svinkallt Lomma, skulle gissa på runt -7 grader.
23.21 Ser att sadeln är täckt med ett 1 centimeter tjockt is/frostlager.
23.23 Upptäcker att ett av låsen är svårt att få upp.
23.24 Får inse att låset är fruset.
23.25 Är arg på mig själv för att jag inte nöjde mig med det låset som inte frös. Försöker nu värma låset med mina iskalla händer.
23.30 Lyckas äntligen få upp låset, men mina händer är nu kalla så att det gör ont.
23.31 Skrapar av sadeln och kliver upp på cykeln får att bege mig hemåt. Då  inser jag att bakhjulet är helt tomt.
23.32 Beger mig gående hemåt mumlande saker som jag inte kan skriva här på grund av unga läsare. Kan ju säga att jag inte var på strålande humör precis.
23.45 Äntligen hemma! I lägenheten är det dock bara 18 grader. Funderade lite på vad jag hade gjort för ont för att förtjäna detta.

Men imorgon är jag ledig, så blir att laga punkteringen då. Jippie! (not)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar