lördag 11 december 2010

Deppig dag

Inatt regnade det för första gången på flera veckor, det är ett väldigt speciellt ljud när det regnar mitt i natten. För det första är det helt tyst i övrigt så dunsarna mot rutan blir extra tydliga. Och sen är det så att här nere i skåneland regnar det inte vertikalt som i resten av landet, här regnar det horisontellt. Men inatt var som sagt första gången på flera veckor som det regnade, vilket gjorde mig lite överrumplad.
Imorse väntade jag så länge jag bara kunde innan jag tittade ut, men tillslut var jag tvungen. All den fina vita snön är nästan helt borta nu. Igårkväll när jag drog ner gardinerna var det vitt och vintrigt ute, idag är det grått, slaskigt och tråkigt. Usch! Sådana här dagar vill man bara krypa ihop under en filt och mysa.
Tror jag ska göra det också, med min kära Wiklanders. (markläraboken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar