måndag 13 december 2010

min cykel

Idag hände något historiskt. Jag, Brita Svensson, har ställt undan min cykel för vintern. Det har aldrig hänt förut, jag har alltid cyklat oavsett mängd snö och hur kallt det än varit. Eller nej, okej då. En gång fick jag faktiskt lov att inse att det inte gick att cykla, så jag vände efter 200 meter. Men med 50 cm nysnö och oplogade vägar tycker jag det är helt okej.
Men nu är det inte ens snö, fast i och för sig är det ganska kallt (lite för kallt). Det är hela anledningen till varför min cykel nu får gå på jullov. Låset på den går nämligen inte att få upp längre, jag har försökt både med hårtork och matolja. Och nyckeln också såklart ;) Men det är lönlöst, så nu skjuter jag problemet på framtiden och låter den stå tills efter jul.

1 kommentar:

  1. Hihi, jag tror att man blir latare när man börjar på högskola!! Jag cyklade också alltid förr även om växlar och sånt frös, och det var decimeter med snö, men nu så blir det buss eller bil till stationen! ;P

    SvaraRadera