fredag 14 januari 2011

1/6 Landskapsingenjör

Nu är första terminen officiellt avslutad, och på måndag börjar nästa.
Jag känner verkligen att jag lärt mig mycket under den här terminen, inte bara om växter och stenplattor utan även om mig själv. Jag har flyttat hemifrån med allt vad det innebär, lärt känna nya människor och nya platser.
En sak som har förändrats är att jag har blivit mycket säkrare på mig själv. Ta till exempel när man ska ställa sig inför en grupp människor och redovisa någonting. Under gymnasiet så fick jag någon gång kommentaren "När någon pratar helt annorlunda och ser ut som den ska svimma, så vet man att något är fel." Detta stämde ganska bra in på mig när jag skulle ställa mig framför klassen och prata, jag vet inte varför, men så var det. Men nu går det hela mycket bättre, visst blir jag fortfarande nervös innan, men jag darrar inte som ett asplöv och håller inte på att svimma. Utan det går faktiskt riktigt bra istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar