onsdag 2 mars 2011

Hide and seek

Jag tror att det i varje hus/hem finns ett bra-att-ha-skåp, en övrigt-låda eller något annat fiffigt ställe där man lägger alla saker som man inte riktigt vet vad man ska göra av.  Saker som man egentligen kanske borde slänga, men som man kan ha nytta av någon gång så därför sparar man dem. Det som är bra med att ha en sådan låda är att om man inte hittar det man letar efter någon annan stans så är det förmodligen där. Eller om man inte har någon aning om vart man ska leta, då kan man alltid leta i bra-att-ha-skåpet för där är chansen väldigt stor att man hittar det. Om inte annat så hittar man något som man letade efter för ett par veckor sedan.
Kaosskåpet kallades det hemma hos min familj och min nuvarande plats för detta är min älskade röda Kånken. Jag hittade nyss mitt USB, som varit borta ett tag. Efter att ha letat igenom varenda låda och alla andra tänkbara ställen utan att hitta det, så kom jag på idén att kolla i Kånken. Och där var det såklart :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar