söndag 15 maj 2011

Havsbad och bokskogar

Det är vad denna helg har bestått av. Vi (jag och min familj) tog en liten Skåne semester och åkte till Söderåsens nationalpark och vandrade i Skäralid, det var väldigt häftigt. Senast jag var i Skäralid var jag nog åtta år eller nått, så jag hade endast vaga minnen om hur det såg ut. Och jag blev inte besviken kan jag säga. Dagen avslutades sen med ett havsbad i Lommabukten. Och idag blev det en promenad i den, i Skåne, omberyktade Bokskogen. Den var även den väldigt vacker, men det bästa där var nog lekplatsen i naturmaterial som jag och min syster bara var tvungna att testa. Dessvärre så hade den nog aldrig blivit godkänd ur alla säkerhetsaspekter, men ju farligare desto roligare är ju tyvärr min erfarenhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar