tisdag 10 maj 2011

Me and my bike

Något jag lärt mig här nere på Alnarp är att man kan cykla i balklänning. Hade jag sett någon som gjorde det för ett år sedan hade jag blivit lite smått chockad. Men nu höjer jag knappt på ögonbrynen åt det.
Men jag säger för den skull inte att det är lätt, för det är det verkligen inte. Det är sjukt jobbigt att sammtidigt som man cyklar hålla reda på en lång kjol som blåser i vinden. Och det faktum att jag hade klackskor gjorde ju inte saken bättre.
Det var nog en ganska lustig syn när jag kom cyklandes med kjolen uppdragen högt ovanför knäna och när jag sedan hoppade (man var tvungen att hoppa iväg en bit från cykeln för att inte fastna med klänningen i kedjan eller nått) av och släpper ner den minikorta kjolen så att den helt plötsligt blir hellång :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar