tisdag 19 oktober 2010

Bobos

Idag var det rep med med Bobos orkester. Det var väldigt kul att komma igång med spelandet igen. Men usch vad fort man tappar spelandet, fast det kommer snabbt tillbaka också i och för sig :)
Om tre veckor ska vi spela på examensceremonin, det ska bli kul. Lite annat än lunchkonserterna på Nisse :P

En kul grej som hände när jag spelade. Vi snackade om att vi skulle spela Äppelbo gånglåt. Och det är en av de låtar som jag kan utantill, så vad bra tänkte jag. Sen när jag ska spela och tittar i noterna så rör allt bara ihop sig. Den låten sitter liksom i fingrarna, jag tänker aldrig när jag spelar den låten det är bara att köra på så blir det rätt :) Men när jag tittade på noterna så gick det bara inte :P Fast blev lättare och lättare för varje gång vi körde igenom den, så det ska nog inte vara några problem :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar