torsdag 21 oktober 2010

Det var en gång....

...och den var stenlagd.
Var på studiebesök på S:t Erik idag. Det var intressant. Innan vi gick in fabriken fick vi sätta på oss hjälm och reflexväst. Efteråt funderade vi på vad hjälmen gjorde för nytta, om cementblocken som åkte omkring i taken hade fått för sig att trilla ner hade inte en hjälm räckt långt. Men jag antar att det är tanken som räknas. Det var i alla fall ett intressant studiebesök, inte för att man hörde så mycket vad de sa inne i fabriken. Men att se hur allt gick till var häftigt :)

Fast resan dit var ganska kul också, insåg hur mycket jag saknat att åka bil. Och att åka fort! :D Det är svårt att komma upp i några högre hastigheter med cykel, särskilt eftersom nedförsbackar är tämligen sällsynta här nere :P

2 kommentarer:

  1. SVAR: hehe, ja lite lustigt faktiskt. :P

    ja, det är jag också. men jag minns ju inget från när jag ramlade av. kanske är därför.

    det tycker jag med. jag ska flytta till lund nästa år, om jag kommer in på hippologutbildningen. för första året är på flyinge. ;)

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Yay!!!!! ;P
    Hihi, jasså mycket blåst alltså! Här ligger faktiskt den mesta av snön kvar, konstigt nog, i gbg var det inget alls! Konstigt hur det kan ändra sig! ;P

    SvaraRadera