onsdag 22 september 2010

Tentamen

Idag skrev jag min första tenta, eller mina första två tentor var det egentligen. Den ena var på sommarblommor och den andra på perenner. Jag tyckte det gick ganska bra faktiskt, så är spänd av förväntan till imorgon då vi får reda på resultaten. Man kan kolla facit redan ikväll, men jag vågar inte. Väntar till imorgon istället tror jag.
Efter tentorna cyklade jag in till Burlövs Center, tänkte köpa en badrumsvåg och roa mig lite med att fönstershoppa. För shoppa på riktigt tänker jag inte göra förrän min syster kommer hit och hälsar på :)
Hur som helst så gick jag in i en Bokhandel, jag bara älskar bokhandlar. På golvet ligger det heltäckningsmattor, det är öppet och luftigt, alla som går in där liksom sänker rösten av vördnad. Det luktar nya böcker och man ser fina färglada böcker i långa rader. Min tanke med det hela var inte att köpa något, utan bara kolla. Men så hittade jag en bok om perenner och den var jättefin. Dessutom var den på rea, så kunde inte låta bli att köpa den.
Jag tror jag blivit aningen skadad av utbildningen jag impulsköper böcker om perenner och varje gång jag passerar en växt så börjar jag fundera på vad den heter på latin ;)

2 kommentarer:

  1. Lät klokt det där med att inte kolla facit. Att kolla facit brukar i 9 fall av 10 innebära en besvikelse (även om det sen visar sig ha gått bra på tentan trots att det inte verkade så när man jämförde med facit)... ;)

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Oj 23! stressigt! Jag tror iofs vi slutar den 22 december! ;P Ja jag borde uppdatera oftare, men snart är det som sagt var jul, och då ska du få se på uppdatering! ;D

    SvaraRadera